جراحی اندوسکوپیک سینوس در لرستان

یکی از تفاوت های بارز جراحی اندوسکوپیک سینوس با جراحی سینوس به روش های سنتی استفاده از اندوسکوپ برای جراحی و دیدن اجزای داخلی بینی و سینوس است به جای اینکه برشی در ناحیه سینوس ها ایجاد گردد. به ان ترتیب نیاز به ایجاد برش های خارجی کاهش می یابد. اندوسکوپ برای دیدن بهتر فضای داخلی سینوس ها به کار می رود. روش اندوسکوپیک به همراه تصویربرداری اشعه ایکس می تواند مشکل ناحیه سینوس ها را کاملاً مشخص نماید.

تفاوت دیگری که روش جراحی اندوسکوپیک سینوس دارد این است که این روش بر درمان علت اصلی بیماری تمرکز دارد. ناحیه اتموئید معمولاً باز می شود و به این ترتیب سینوس های ماگزیلاری و ناحیه پیشانی و اسفنوئید ها مورد مشاهده و بررسی قرار می گیرند. سینوس ها کاملاً مورد بررسی قرار می گیرند و هرگونه بیماری یا بافتی که موجب انسداد می شود در صورت نیاز برداشته می شود. در این روش جراحی مقدار کمتری از بافت برداشته می شود .

جراحی اندوسکوپیک سینوس در لرستان

نیاز به جراحی اندوسکوپیک سینوس

جراحی اندوسکوپیک سینوس در افرادی که به بیماری های مزمن سینوس مبتلا هستند و به درمان های دارویی پاسخ نمیدهند انجام می گیرد. تشخیص سینوزیت مزمن باید توسط پزشک و پس از بررسی های لازم انجام گیرد. زیرا سینوزیت می تواند علائم مشترکی با دیگر بیماری های سینوس داشته باشد. اکثریت افرادی که به سینوزیت مبتلا هستند نیاز به جراحی ندارند و با دارودرمانی می توان علائم بیماری را کنترل نمود.

با این حال و با وجود پیشرفت هایی که در زمینه درمان های دارویی سینوزیت انجام گرفته است باز هم برخی افراد به این درمان ها پاسخ نمی دهند و نیاز به انجام جراحی سینوس است. در مواردی که عفونت و تورم سینوس ها با آنتی بیوتیک ها درمان نگردد و یا علائم بیماری بعد از قطع آنتی بیوتیک بازگردد، می توان به گزینه جراحی سینوس فکر کرد.

دکتر فاطمه مختاری فر جراح و متخصص گوش و حلق و  بینی در لرستان با علمی ترین و بروزترین تکنیک ها به درمان مشکلات مربوط به گوش، حلق و بینی می پردازد .  شما عزیزان می توانید جهت برقراری تماس با شماره های تماس 09057569933-06642628147 حاصل فرمایید و یا به اینستاگرام ایشان مراجعه نمایید.

در طول جراحی آندوسکوپیک سینوس چه اتفاقی می افتد؟

این جراحی به هیچ وجه تجربه ای ناخوشانید نیست. جراحی سینوس تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی انجام می گیرد و بنابراین بیمار دردی احساس نمی کند. پزشک درباره مزایا و معایب هر کدام از روش های بیهوشی و بی حسی توضیح می دهد و بهترین گزینه برای بیمار انتخاب می گردد. البته که هر جراحی دارای عوارضی می باشد، ولی باید بدانید که در صورتی که این جراحی با اصول انجام گیرد و پزشک تجربه و تبحر لازم را داشته باشد، هیچ گونه خطری فرد را تهدید نمی کند.
منبع : https://my.clevelandclinic.org/health/treatments/17478-sinus-surgery

با ما در تماس باشید