جراحی سینوس در لرستان

اغلب موارد با استفاده از آنتی بیوتیک و همینطور درمان آلرژی زمینه ای می توان به درمان عفونت های سینوسی ناشی از باکتری پرداخت. اسپری های نمکی و استروئید های موضعی و یا در برخی موارد استفاده از داروهای مسکن می تواند در درمان عفونت سینوس مفید واقع گردد. ولی در چه مواردی نیاز به جراحی سینوس است؟ در ادامه مقاله با ما باشید.

علت نیاز به جراحی سینوس

جراحی سینوس در برخی موارد مورد نیاز است. سینوزیت به تورم سینوس ها گفته می شود که همراه با انسداد مجرای سینوس ها بوده و موجب ایجاد ناراحتی برای فرد مبتلا می شود. عوامل بسیاری می تواند باعث انسداد  بینی و دهانه سینوسها شوند که برخی از این موارد در زیر آمده است:

• عفونت های باکتریایی، ویروسی یا قارچی
  • رشد توده های کوچک در سینوس ها که با نام پولیپ شناخته می شوند.
  • آلرژی و حساسیت های فصلی و …
  • انحراف تیغه بینی و شکستگی دیواره بین دو مجرای بینی
  • در صورتی که با استفاده از دارو و شست شو دهنده های بینی و یا دیگر روش های درمانی، بهبودی حاصل نگردد احتمالاً به یک متخصص گوش و حلق و بینی ارجاع داده می شوید.

جراحی یکی از گزینه های درمانی است که به درمان سینوزیت ناشی از انحراف تیغه بینی، پولیپ ها و دیگر مشکلات ساختاری بینی می پردازد. هدف اصلی از جراحی سینوس بهبود علائم ناشی از سینوزیت و جلوگیری از عفونت های سینوسی مکرر است. در موارد سینوزیت مزمن معمولاً وجود یک مشکل ساختاری تشخیص داده می شود که در این موارد جراحی یکی از گزینه های درمانی است.

جراحی بینی در لرستان

با جراحی سینوس کیفیت تنفس از بینی بهبود می یابد و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد و حس بویایی و چشایی فرد تحت تاثیر قرار گرفته باشد می توان با جراحی به رفع این موارد کمک کرد.

جراحی سینوس در لرستان

انواع جراحی سینوس

در صورتی که پزشک شما تشخیص داده باشد که نیاز به جراحی سینوس دارید، گزینه های درمانی و روش های جراحی مختلفی وجود دارد. در میان این روش ها اندوسکوپی و سینوپلاستی به روش بالون امکان پذیر است.

جراحی اندوسکوپیک سینوس

این روش بسیار متداول است. در این روش ابزار بسیار  نازکی به نام اندوسکوپ وارد بینی می شود. ابزاری که به دوربین کوچکی متصل است و تصاویری از محیط داخلی سینوس ها به دست می آورد. در این روش می توان محل دقیق انسداد سینوس ها را تشخیص داد و ابزارهای دیگری برای برداشتن پولیپ ها، بافت های اسکار و دیگر موارد مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش برشی بر روی پوست ایجاد نمی گردد و بنابراین دوران نقاهت کوتاه تر است. اندوسکوپی معمولاً با بیهوشی انجام می گیرد.

دکتر فاطمه مختاری فر جراح بینی در لرستان با علمی ترین و بروزترین تکنیک ها به درمان مشکلات مربوط به گوش، حلق و بینی می پردازد .  شما عزیزان می توانید جهت برقراری تماس با شماره های تماس 09057569933-06642628147 حاصل فرمایید و یا به اینستگرام ایشان مراجعه نمایید.

سینوپلاستی به روش بالون

در صورتی که نیازی به برداشتن زائده ای از داخل سینوس ها نباشد می توان از این روش استفاده کرد. پزشک لوله باریکی را وارد بینی می کند. به یک سر این لوله بالون کوچکی متصل است و این بالون به رفع انسداد داخل بینی و پاک کردن حفره سینوس کمک می کند.

جراحی اندوسکوپیک سینوس در لرستان

منبع : https://www.webmd.com/allergies/sinusitis-do-i-need-surgery#2

(Visited 92 times, 1 visits today)
درباره دکتر فاطمه مختاری فر

جراح و متخصص سر و گردن، گوش و حلق و بینی هستند. از جمله کارهای زيبايی سر و گردن شامل رینوپلاستیاتوپلاستيبلفاروپلاستی پروتز چانهلیفت صورت و گردنتزريق ژل و بوتاکسجراحی اندوسکوپیک سینوس است.

• 8 − شش =

Call Now Buttonبا ما در تماس باشید