مسافرت بعد از جراحی بینی

رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی یکی از محبوب ترین و رایج ترین عمل های جراحی زیبایی است. بسیاری از افرادی که می خواهند این عمل را انجام دهند برایشان سوال است که چقدر بعد از عمل بینی می توان مسافرت کرد؟ یا آیا بعد از جراحی بینی مجاز به سفر با هواپیما هستند یا خیر! در این مطلب می خواهیم به سوالات شما پاسخ دهیم و در مورد مسافرت بعد از جراحی بینی صحبت کنیم.

چقدر بعد از عمل بینی می توانیم مسافرت کنیم؟

کمی به بدنتان وقت بدهید، بهبودی بعد از جراحی بینی به آرامی و تدریجی می باشد، اما اگر دوران بهبودی را درست و با مراقبت انجام دهید، نتایج باور نکردنی از عمل می توانید به دست بیاورید. هر گونه نگرانی را با جراحان بینی خود در میان و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا از یک نتیجه عالی از این عمل لذت ببرید.

چقدر بعد از عمل بینی می توانیم مسافرت کنیم؟

یک سوال رایج که بسیاری از بیماران می پرسند این است که چه زمانی می توانند برای سفر یا تعطیلات بعد از عمل بینی برنامه ریزی کنند. معمولاً به بیماران توصیه می شود، که از 8 تا 14 روز پس از عمل جراحی بینی سفر نکند. اگر سفری می روید باید تاثیر کمی بر روند بهبودی شما داشته باشد مگر اینکه آسیبی به بینی رخ دهد. به طور معمول، در شش تا هفت روز، گچ روی بینی و اسپلینت های داخل بینی برداشته می شود. پس از این مرحله، سفر کردن منطقی تر است.

بیماران حدود یک هفته پس از جراحی و پس از برداشتن گچ به غیر از ورزش، به آرامی می توانند به فعالیت عادی بازگردند. به طور کلی، ورزش تا حدود 4 هفته پس از جراحی زیبایی بینی توصیه نمی شود، با این حال، هنوز هم برای بیماران مهم است که به بدن خود گوش دهند و هر چیزی را که به نظر نمی رسد به حالت تعلیق درآورند.

چه زمانی می توانم بعد از جراحی بینی پرواز کنم؟

بیماران رینوپلاستی معمولاً حداقل تا 8 تا 14 روز پس از جراحی بینی برای پرواز مناسب نیستند. این حداقل زمانی است که باید قبل از سوار شدن به هواپیما منتظر بمانید. هر چه زمان بیشتری اجتناب کنید، بهتر است.

اگر برای جراحی زیبایی بینی در شهر دیگری به سر می برید، بهتر است یک اقامت دو هفته ای در مقصد ترتیب دهید و به عنوان یک اقدام احتیاطی از سفر هوایی اجتناب کنید.

مدت زمانی که بیمار جراحی بینی می تواند از طریق هوایی سفر کند به سلامت و بهبودی او پس از جراحی نیز بستگی دارد. مدت زمان پرواز نیز مهم است. در حالی که بعید است که یک پرواز کوتاه بعد از یک 8 روز مشکلات جدی ایجاد کند، اگر مجبور به انجام پرواز طولانی مدت به خانه هستید، باید صبر کنید.

عوارض سفر با هواپیما پس از جراحی بینی چیست؟

سفر هوایی پس از جراحی خطرات بالقوه ای دارد. اگر شما زودتر از زمان توصیه شده توسط جراح بینی خود برای سفر اقدام کنید ممکن است عوارض زیادی را تجربه کنید. در حالی که خطرات پرواز بعد از جراحی از یک جراحی به جراحی دیگر متفاوت است، سوار شدن فوری به هواپیما پس از جراحی بینی مشکلات خاص خود را برای بیماران ایجاد می کند که به شرح زیر است:

تورم

کاهش فشار هوا در کابین هواپیما می تواند تورم را در طول پرواز و بعد از آن افزایش دهد که ممکن است چند ساعت طول بکشد یا چند هفته باقی بماند. فشار هوای کم در کابین نیز باعث می شود در طول پرواز احساس ناراحتی کنید، به خصوص اگر از قبل مشکلات سینوسی مانند آلرژی دارید.

حالت تهوع

اگر تا به حال هنگام سفر با هواپیما حالت تهوع نداشته اید و این مشکل را در زندگی خود تجربه نکرده اید، اگر بعد از عمل بینی خود سفر هوایی داشته باشید، احتمالاً با آن مواجه خواهید شد. دلیل آن این است که شما پس از جراحی از داروهای مسکن قوی استفاده می کنید، که وقتی با حرکت هواپیما ترکیب می شود، ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع و میل به استفراغ شود.

خونریزی

در چند روز اول پس از جراحی بینی، بینی شما بیش از حد حساس است و خطر خونریزی خفیف بینی وجود دارد. از آنجایی که هوای خشک عامل اصلی خونریزی بینی است، این خطر با قرار دادن بینی در معرض هوای خشک و در حال چرخش داخل کابین هواپیما بیشتر می شود.

خشکی هوا در هواپیما به دلیل پروازهای هواپیما در ارتفاعات است که رطوبت آن بسیار کم است یا اصلا وجود ندارد. شما فقط هوایی دارید که دائماً در گردش است و به شدت خشک است و احتمال خونریزی بینی، احتقان یا سوزش بینی را برای بیماران جراحی بینی در داخل هواپیما بسیار زیاد می کند.

علاوه بر این، میکروب های زیادی در هوای در حال گردش وجود دارد که خطر ابتلا به عفونت را در افرادی که پس از جراحی بهبود می یابند افزایش می دهد.

سوالات متداول

کلام آخر

از آنجایی که بدن شما بعد از جراحی بینی برای بهبودی سریع نیاز به استراحت زیادی دارد و همچنین فشاری نباید به بینی وارد شود. باید حداقل تا دو هفته بعد از عمل از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید، مسافرت و سفر هوایی در مدت کوتاهی پس از جراحی بینی فشار جسمی و روحی زیادی به شما وارد می کند که زمان بهبودی شما را طولانی تر می کند.

دکتر فاطمه مختاری فر

دکتر فاطمه مختاری فر

جراح و متخصص سر و گردن، گوش و حلق و بینی هستند. از جمله کارهای زيبايی سر و گردن شامل رینوپلاستیاتوپلاستيبلفاروپلاستی پروتز چانهلیفت صورت و گردنتزريق ژل و بوتاکسجراحی اندوسکوپیک سینوس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *